یک آتئیستِ خدا پرست

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

سعدیا...

چهارشنبه, ۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۲۹ ب.ظ


گاه گویم که بنالم ز پریشانی حالم

بازگویم که عیان است چه حاجت به بیانم



+1:معتقدم زمانی که مردم حتی در فحاشی هایشان هم از کلمات بیگانه و بعضا انگلیسی استفاده میکنند باید فاتحه ی زبان فارسی را خواند..



  • یاسی ...

نظرات  (۱۹)

:-\..انقد بدم میاد کسی تو مکالمه روزمره ش
مدام از اصطلاحات وکلمات انگلیسی استفاده کنه...
به نظرمن نوعی بی فرهنگیه!!

پاسخ:
تا حالا به جنبهی بی فرهنگ بودنش فکر نکرده بودم...
درست میگید به نظرم!
  • بابا لنگ دراز
  • یک آتئیست خدا پرست ؟
    مگه داریم؟
    مگه میشه ؟
    پاسخ:
    فعلا شده دیگه : )
  • ماهی سیاه کوچولو
  • تعجب میکنم گاهی کشورهای بزرگی مثل مصر و هند که زبانشونو از دست دادن و ادبیات پارسی ما هرچقدر هم زخم خورده اما همچنان زنده ست
    از مردمان امروزه این سرزمین که کمتر رحمی به طبیعتشون و خودشون ندارن، اصلا بعید به نظر نمیرسه کُشتن زبانشون رو هم. هرچقدرم که بهش اعتماد داشته باشیم یه روز از ما دلگیر میشه و میره...
    پاسخ:
    استعمار همیشه خوب کار خودش را میکند...
    اما اینکه کشور ما مفتخر به این است که هیچ گاه مستعمره ی کشور دیگر نبوده ولی دقیقا همان بلایی که بر سر کشور های مستعمره ی دیگر و برسر زبانشان آمده،برسر ماهم دارد میاید درد دارد...
    خیلی چیزا فاتحه شون خونده شده ...
    خیلی چیزا ...
    پاسخ:
    خودمان میکشیم خودمان هم فاتحه میفرستیم...
    +ممنون که به گفتتون عمل کردید : )
    لدفان تو خرماهاش گردو هم بذارید
    با تشکر :))
    پاسخ:
    دستتون درد نکنه شما زحمت کفن و دفنش هم کشیدید : |
    این شعر رو شدید دوست میدارماااا :))
    پاسخ:
    ما نیز...
    هر کی گفت مگه میشه مگه داریم... میتونید من رو هم نشون بدید :))
    من بودم فقط عنوانش رو کنار هم نچیده بودم خیلی وقته که با پیدا کردن وبت انگار قطعه ای از گمشده ی افکار درونی خودم بعد سال ها پیدا شده 
    پاسخ:
    چشم،شمارو هم معرفی میکنم بهشون ;)
    چه حس خوبی داد بهم این چند جمله آخر!بیایید باهم یه مکتب تشکیل بدیم :))
    برعکس نظر تو، من امیدوارم روزی همه دنیا به یه زبون صحبت کنن... شاید اونجوری بهتر حرف هم رو فهمیدن. شاید دیگه نیاز نباشه اینهمه بهم فحش بدیم...

    پاسخ:
    هدف آرزوتون خیلی خوب و قشنگه...
    اما متاسفانه باید بگم خودِآرزوتون مارو به اون هدف نمیرسونه!
    همونطور که کشورهای اروپایی به این هدف نرسیدن!
    این آرزو فقط تمام ملت هارو زیر یک پرچم و یک زبان جمع میکنه آن هم نه به هدف نزدیکی بلکه به هدف تسلط...
    با اون چند کلمه اخری که در پاسخ کامنت نوشتی، موافق نیستم، بازم بوی دیدگاه دولتی ازش به مشام میرسه . اما بحثی هم باهات ندارم...
    پاسخ:
    چه خوب که من مخالف دولتم و حرفای. دولتی میزنم...
    خوش به حال دولت :))
    سلام ....
    وبلاگ زدم ...
    به خوبی قبلی نیستش ...
    پاسخ:
    وای چه خبر خوبی!
    ممنون : )
    عه چه جالب خودمم بعضا همچین فکرایی میزنه سرم بعدش ساعت ها میرم تو بحرش و مکتب گرایی میکنم...:))
    پاسخ:
    اِ...چه خوب،یکی مثل من پیداشد؛من فکر میکردم دچار جنون ادواری شدم!! :))
    من چندتا کتاب ذهنیم چاپ کردم حتی!!
    من اعتراف میکنم که شما حس های قشنگی رو مینویسید.وبلاگ شما متعلق به سال ها سال پیشه.انگار که  دفتر خاطرات قدیمی از مادرم رو پیدا کرده باشم و اونو ورق بزنم
    پاسخ:
    جدی میگید؟!کامنت رو اشتباه نفرستادید!؟
    هیچکس تا به الان همچین دیدی نسبت به نوشته هام نداشته;خودم هم نداشتم حتی...
    این نسل جدید(یکیش خودم) گند زدیم توی همه چیز

    یکیشم زبان فارسی
    پاسخ:
    دستمون هم درد نکنه : |
  • آفتابگردون ...
  • سلام:)
    هارمونی وبلاگت رو دوست دارم. هرپست یک عکس و گاهی شعر! یک چیزی تو مایه های وبلاگ قبلی من که بلاگفا خوردش! حس خوبی به آدم میده خیلی خوب!
    البته اسم وبلاگت پارادوکسه  و یکم این حس خوبو ناخودآگاه تحت الشعاع قرار میده.اونجور که من مطالعه کردم آتئسیت ها گروهی هستند که بر این باورند خدایی وجود نداره یک گروهشون هم که به سختی وجود خدا رو پذیرفتن میگن اساسا خدا کارهای اجرایی نمیکنه و کاری به موجودات نداره ادعاهایی از این دست! که البته ریشه این تفکراتم یه جورایی به سکولاریسم می رسه...میتونی علت این نام گذاری عجیب رو بگی؟
    پاسخ:
    خودم هم دوستش دارم اما نه به اندازه ی وب قبلیم که به قول شما بلاگفا قورتش داد...
    همونطور که گفتید آتئیسم به طور کلی به دو دسته تقسیم میشه گروهی منکر خداوند هستند؛گروه دیگر خدارو فقط ناظر  میدونند نه عامل...
    انتخاب این عنوان برای این وب و برای تفکر شخصی خودم دلایل متفاوتی دارد..
    یکی از آن ها نوسانِ بین کفر و ایمان هست،که نه تنها در من که در بسیاری از اطرافیان من و شما وجود دارد!اکثر آدم های امروز روی مرز اعتقاد به وجود خداو انکارش قرار دارند!شاید در مواقع عادی وقتی ازشان پرسیده شود که به وجود خداوند اعتقاد داری یا خیر!؟حتما بگویند بله...
    در مواقع خاص،در مواقعی که به چالش کشیده میشوند؛ته دلشان خداوند را انکار میکنند که این نشانه ی نداشتنِ همان ایمانِ صد درصدی است!!
    دلیل بعدی که میتوان نام برد که مربوط به اعتقاد خودم میشود این است؛آتئیست هستم در مقابل خدایی که دیگران برایم تعریف کرده اند و در کتب آمده است و خداپرست هستم در برابر خدایی که خودم به آن اعتقاد دارم،خدایی که برای خودم است مطابق تعاریف خودم!!
    دلایل دیگر هم بماند بهتر است،فکر میکنم فضای مناسبی برای بازگوکردنشان نیست!!

    میفرستی واقعا؟!!!  
    ایول... دستت درد نکنه... بفرست ایمیلم اگه میتونی 🙈
    Rezaaa.s1993@gmail.com
    پاسخ:
    حتما : )

    ولی من معتقدم زبان چیزیه که تغییر میکنه و همونجور که چهل سال پیش مردم مثل دویست سال پیش حرف نمیزدن،الانم مثل چهل سال پیش نیس.

    زبان فارسی درهرحال فارسیه.شاید یه زمانی از زبون یونانی و فینیقی و عِبری و غیره مثلن واردش شده،یه زمانی ام از عربی،یه زمانی امریکایی.

    نمیدونم چقد تونستم منظورمو درست بگم.

    پاسخ:
    با اینکه طبیعت هوشمنده و خودِ طبیعت میدونه که چه چیزهایی رو باید حفظ کنه و چه چیزهایی رو باید نابود که مخالفتی ندارم،به علاوه معتقدم که زبان بخشی از طبیعته...
    اما معتقدم اگر ما در جهت حفظ چیزی تلاش نمیکنیم،در جهت نابودیش هم نباید اقدام کنیم!!
    به علاوه همین تغییرات زبان باعث میشه که رفته رفته نسل های آینده از افتخارات ادبیات پارسی مثل شاهنامه و گلستان و بوستان چیزی درک نمیکنند...
    مثل اتفاقی که الان توی اروپا افتاده و قشر محصل جامعشون چیزی از حرفهای شکسپیر نمیفهمند!
    حالا چ فحشی داده اند؟
    Hours?
    Monkey?
    Cow?
    ب نظر من ک کلی هم خلاقیت دارد و در اثنایش کلی هم کلاس دارد....:-P
    پاسخ:
    فحشش قابل پخش نبود :))
    نظرتون محترن ; )
    شعر خیلی خوب بود و متناسب.
    فکر می کنم مسئله گسترده از این ها است.
    پاسخ:
    ای دریغا مرهمی...
    نه امید داشته باش...
    پاسخ:
    چه کار سختی خواستید ازم : |

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">