یک آتئیستِ خدا پرست

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

برحدیث من و حسن تو نیافزاید کَس...

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۷:۱۴ ب.ظ

همیشه لابه لای کادوهای روزِ معلمِ مامان خانم دنبال کتاب بودم...
همیشه وقتی همه ی کادوهارو باز میکردیم و میدیدیم آه از نهادم برمیامد که:ای بابا دریغ از یک کتاب!!
البته مامان خانم روی من را مصداق بارز سنگ پای قزوین قرار میداد و میگفت،هدیه هرچیزی که باشه قابل احترام و بعد من تند میپریدم وسط حرفش که نه به اندازه ی کتاب...
امسال یه اتفاق بینظیر افتاد!
یکی از دانش آموزها یک نرم افزار کلیات سعدی و حافظ رو هدیه داده!
این یعنی تفاوتِ تفکر و تواناییِ پرداختن به معنویات،یعنی اهمیت به زبان مادری،یعنی...
ما خیلی هامون از هدیه دادن کتابهای حافظ و سعدی به هم دیگه میترسیم،پیش خودمون فکر میکنیم که حتما خودش یکی داره...
خوب داشته باشه!شما قطعِ جیبیشو هدیه بده تا همیشه همراهش باشه!
شما کتابِ همراه با ترجمه و تفسیرش رو هدیه بده...ویا حتی یه نرم افزار مثل این!
باور کنید داشتنِ دو تا گلستان تا الان کسی رو نکشته،فقط باعث شده که بیشتر بهش سر بزنه!!
+بعدانوشتیم:
1)عنوان مطلب از سعدیست...
2)امروز فهمیدم در بیان چقدر معلم و فرزندِ معلم وجود دارد،انگار نوشتن عضوی از خانواده های فرهنگی شده...نون و القلم : )
  • یاسی ...

نظرات  (۱۹)

  • ماهی سیاه کوچولو
  • آفرین چه شاگرد خوبی :))
    من یه بار به یه معلم عزیزی که خیلیییی دوسش داشتم یه تابلوی نقاشی خوشگل هدیه دادم :)
    پاسخ:
    خیلی،توصیه کردم نمره انظباطش را حتما"عالی"بدهد :))
    تابلو نقاشی هم خیلی خوبه همیشه جلوی چشم معلمِ دلبندتونه و بیادتونه!!
    یادمه یه بار کتاب به یکی کادو دادم از قیافه اش فهمیدم خیلی اشتباه بزرگی کردم ...:(
    پاسخ:
    وای نه...
    اون آدم اینطور بوده شاید!!
    البته باید باهوش باشیم و حواسمان باشد در مناسبت هایی که برای شخص خیلی اهمیت دارد و انتظار دارد هدیه ای پرو پیمان بگیرد با کتاب توی ذوقش نزنیم...
    کتاب را برای هدیه دادن های بی دلیل به شدت توصیه میکنم!
    مبارک مادرت باشه روزشم مبارک البته :)
    من چندتا حافظ دارم , ولی تا به حال شعرهای سعدی رو نداشتم , اینم هدیه بگیرم خوبه :))
    پاسخ:
    خیلی متشکرم : )
    اِ...بیایید طهران هدیه بدم بهتون ; )
    چقدر هدیه خوبه
    مبارک وجودت باشه :)
    جای ما رو هم خالی کن 
    پاسخ:
    ممنونم...
    واقعا یکی از چیزهایی که روح آدم رو جلا میده هدیست!
    حتما : )
  • کلنگ همساده پسر
  • بیشتزین کادو و هذیه ای که تا به حال گرفته ام لباس و کتاب بوده که بنده هممیشه از کتاب بیشتر خوشم می آمده. روز معلم مبارک. دو تا شاید کسی را نکشد اما کمی شاید توی ذوق هدیه گیرنده بزند. از قطع جیبی خوشم می آید اما چشمانم یاری نمی دهد. لابد تا حالا به اندازه قلم در وبلاگ بنده یک دقتی نموده اید :)))
    پاسخ:
    توی ذوق بزند!؟
    به شخصه از تفاوت جلدهای کتابهای گلستانم هم شگفت زده میشوم...چه رسد به نوع نگارش و نوع تفسیر و...
    در ضمن گاهی از اینکه یکیشان را میتوانم هدیه بدهم واقعا خوشحال میشوم!
    بله،توجه کردم،یادم باشد برای شما کتاب جیبی نگیرم :))
    مبارکشون/تون باشه :) زیبان:)
    پاسخ:
    ممنونم : )
    عه به به پس با مادر شما یه جورایی همکار هم هستیم :)))
    تبریکات مارو هم برسونید خدمت شان :))
    البته ایشون الان صاحب چندین سال تجربه هستن نه مثه ما هنوز در اول راه :)
    کادو همیشه دوست داشتنیه... حس گرفتنش مخصوصا :) یا حتی کادو دادن اگه از ته دل باشه :) مخصوصاً که اگه کتاب باشه 
    بابا فوقش تکراری میشه اونم باعث میشه هدیه بده به کسی دیگه 
    پاسخ:
    خیلی ممنون،حتما ابلاغ میکنم تبریکتونو..
    واقعا!؟
    پس شما معلم بعد از این هستید :))
    کادو گرفتن رو دوستدارم،اما بیشتر از اون کادو دادن های بی دلیل رو دوستدارم،وقتی چهره ی طرف مقابلم رو میبینم و برق توی چشماش رو انگار دنیارو به نامم زدند.
    احسنت!من هم در جواب کامنت ها به دوستان همین رو گفتم،میشه یکیشونو هدیه داد!!
    روزتون از امروز تا همیشه مبارک : )
    واو ممنون... 
    خیلی ممنون شرمنده مان کردی :))
    آره خو خیلیا نمیدونستن تو وبم خیلی بیوگرافی کار نکردم تو این وبم از وقتی نوشتم هنوز :)
    پاسخ:
    خواهش میکنم!
    کار کنین دیگه : /چه معنی میده!؟؟
    نظرتون رو خصوصی زده بودین :((
    خودمم ناراحت شدم نمیتونم تایید کنم
    اها ولی الان کپی میکنم عینا با نام خودتون :))
    پاسخ:
    اِ!؟؟
    امان از این گوشیهای لمسی...
    خیلی مرسی : )
    چش چش.. خخخ حس کارگر و سرکار گری بودن دست داد یه لحظه بهم :))
    این بازه پر مشغله اردیبهشت و بعدش امتحانات خرداد بگذره حسابی سر خلوت میشه :))
    یعنی عمرا فک کنم دفتر ریاست جمهوری هم برنامه هاش به شلوغی اردیبهشت امسال من یکی نشه ://

    پاسخ:
    :))
    نه یکم دقت کنید لحن دستوری نبود خواهشانه بود (الکی : | )
    ریاست جمهوری!؟اونهاهم برنامه دارن مگه؟؟  :))
    اوووف یعنی داغونم کردی اصن.... لایک داشت شدید این جمله آخرت : اوناهم برنامه دارن مگه؟!!. :))))
    پاسخ:
    :))
  • بابا لنگ دراز
  • سعدی؟گلستان؟
    من دارم گلستانو.
    ولی خیلی سخته انصافأ
    پاسخ:
    بارِ اول با معنیش رو بخونید...
    بعد خودِ کتاب!آسون میشه قطعا : )
    عکسش چقدر خوب افتاده
    آدم دلش کادو می خواد.
    راستی کاش میشد که کتاب بخونیم بیشتر
    البته خودم نمی خونم زیاد.گمونم تنبلم .
    کتابای علمی رو دوست دارم و کمی هم تاریخی
    پاسخ:
    اِ...ممنون از توجهتون!
    کاش نداره که،ایکاش برای آرزوهای دورو درازه!وقتی اراده کنید و کتاب تو دستتونه...دیگه آرزو کردن نمیخواد،کمی همت میخواد و کمی بیشتر خلاقیت!
    مثلا باید ببینید با کتابهای pdfبیشتر سازگارید یا کتاب کاغذی...بعد بابت تموم کردن هر کتاب یه جایزه ی کوچیک برای خودتون درنظر بگیرید که دفعه های بعد راغب تر باشید : )
    باید این روش رو امتحان کنم
    پاسخ:
    موفق باشید : )
    دوست فرهنگی من :))

    پاسخ:
    البته دوستِ فرزندِ فرهنگی :))
    امسال نذاشتن به معلما کادو بدن:(
    نمیدونم چرا فکر میکنن با این کارا میتونن روش بهتری رو پیش بگیرن ولی واقعا دارن گند میزنن به ته مونده سنت های خوب
    به معلم ادبیاتمون عقاید یک دلقک رو کادو دادیم.بعدش فهمیدیم حتی صد سال تنهایی رو هم نخونده:-/
    کاش میگفتن بااااید کتاب کادو بدید.بعد با تخفیف خیلی زیاد هم میفروختن.کااااش
    پاسخ:
    چرا اونوقت؟؟
    تو طهران که این رسم برقرار بود هنوز!
    به ایشون نگید معلمِ ادبیات بگید مدرسِ ادبیات : /بهتر نیست به نظرتون؟؟
    چقدر قشنگ بود آرزوتون : )
    یه مثبتی بیستی چیزی باید صحبت می کردی نصیب  اون دانش آموز میشد!
    پاسخ:
    از همون روز نمره انضباطِ بسیار عالی رفت تو کانامش اصلا :))
    درباره معلم بودن هم دقت نکرده بودم....اگه درست باشه جالبه!
    درباره معلم بودن یا فرزند معلم بودن (اعضای بیان) هم، دقت نکرده بودم....اگه درست باشه جالبه!
    پاسخ:
    بلی جالبه :)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">